MangóTündér

"The word is a book, and those who do not travel. Read only one page"

Választható feladat 3.: Reflexió a konferenciára

2015. november 03. 00:03 - Diddy

Digitális pedagógus konferencia

 Pár héttel ezelőtt, egy szombati napon Digitális Pedagógus Konferencián vettem részt, melyet a ELTE-PPK rendez meg évek óta. Egyik szorgalmi feladatomként, ennek az élménynek a reflexióját írnám meg. Remélem kedvüket lelik benne azok is, akik nem voltak jelen.

Bevallom, hogy maga a felvezető részt igen unalmasnak találtam, ültek körülöttem a vérbeli pedagógusok és a telefonjukat nyomkodták, olyan érzésem volt, mintha kényszerből ülnének ott. (Mint tudjuk, jól mutatnak az ilyen továbbképzések a kötelező pedagógus reflexióban).

Úgy gondolom, hogy nem arról kell írnom, hogy mi az, ami nem tetszett, hanem mi az, amivel több lettem. Az egyik legmeghatározóbb élményem az volt, amikor a tanárok megkapták díjukat.

A díjazott pedagógus be is mutatta milyen elhivatottságért nyerték el. Előjáróban annyit, hogy mindegyik előadás lenyűgözött, nemcsak a tanári elhivatottság, hanem az ikt mesterség tudásának birtoklása miatt is. Nem szeretném mindegyiket felvezetni, csak azt, amelyik a leginkább vagy a legkevésbé nyerte el a tetszésemet. Három ilyen volt.

Az első hölgy: A Barangoló természet címmel tartott előadást, melyben olyan eszközök használatára motiválják a diákokat, mint az okostelefon, a tablet. A diákok a tanárokkal együtt kimennek a természetbe és a látott virágokat lefényképezik, majd otthon a kép alapján kikeresik a biológiai, természettudományos információkat. Külön tetszett, hogy a tanárnő mindezt már igen fiatalon, alsótagozatban alkalmazta. (Eddig az ikt-t, leginkább tinédzserek tanulási folyamatában tudtam elképzelni, de tekintve, hogy egy mai hatéves már nem  a teve club regisztrációjával bajlódik, hanem alapvető ismeretekkel rendelkezik, nem csoda, hogy ekkora népszerűségnek örvendett a gyerekek között)

A Lovagok az időben előadás szintén ikt eszközökkel operál, de nyelvtani és szövegértési készségeket kíván fejleszteni. Az óra keretein belül a diákok a lovagkori szituációs játékokat játszanak el, kizárólag informatikai eszközökkel. A diákok és pedagógusokok között olyan kapcsolat alakulhat ki ezáltal, mely egy normális tanóra keretein belül lehetetlen. Bevallom ez az előadás nyerte el legkevésbé a tetszésemet, annak ellenére, hogy magyartanár tartotta. Lehet, hogy lámpaláz, lehet, hogy csak a gyakorlatlanság teszi, de a Tanárnő izgult és makogott, nem utolsó sorban pedig halkan, és alig érthetően beszélt.

Nálam az abszolút győztes a két matematikus pedagógus volt.  Külön azért is örülök ennek annyira, mert igen kevés jó emlék fűz e tudományterülethez. A tanárnők az algebrát az élet tényleges területeire helyezték. Az algebra és geometriai tételek és számítások eredményeit úgy kaphatjuk meg, ha egy budapesti kiránduláson veszünk részt online. (Bár csorbítja örömömet, hogy az előadás végén feltett kérdéseknél kiderült a diákok óratermi keretek között oldották meg a feladatot, nem mozdultak ki igazán) Az elmélet lényege, hogy egy budapesti kiránduláson veszünk részt, ahol a számítások az egyes épületek építészeti adataiból jönnek ki (pl a Parlament átmérőjéből kiszámítható az alapterülete, a felülete, ha tudjuk, hogy milyen magasan van a középpontja, kiszámolható tetőpont stb.) Ha a gyerekek igazi kirándulásra mehetnének, akkor nemcsak a matematikai tudásuk, hanem a művészeti ismeretük, a szépérzékük is fejlődne. Nyilvánvaló, ezt leszervezni, megcsinálni igen nehéz.  Sok a diák, kevés a pedagógus, állítólag egyre kevesebb pénz jut a kirándulásokra, mégis ez egy remek kivitelezés lehetne. Az előadás minősége is itt tetszett a legjobban. Két tanárnő, egy fiatalabb, és egy idősebb pedagógus tartotta. Mind a ketten remek kommunikációs készséggel rendelkeztek, a ppt és remekül el volt készítve. Igazán örülök, hogy díjat nyertek, innen is kívánok Nekik további sikereket.

Összességében az előadások érdekesek voltak számomra, de igaz ugyanakkor az is, hogy tényleges új információval (pl. Skool program) csak a legvégén gazdagodtam. Annyi javaslatrom lehetne, hogy legközelebb keverném a programokat, persze a logikai felépítését értem, nekem úgy jobban tetszett volna.  A startup vállalatok bemutatkozása az utolsó periódusba esett, ekkor már igen fáradtak voltunk, de feldobott, hogy mindenki milyen fiatalos, lendületes és motivált az ikt eszközök iskolai bevezetésében.

Ha valaki többet szeretne megtudni a konferenciáról, annak részleteiről, az itt tud tájékozódni.

 

Köszönöm a  figyelmet:

Ildi

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mangotunder.blog.hu/api/trackback/id/tr568046144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása