Sziasztok!
A jövőheti feladatunk egy bizonyos SMART programhoz volt köthető. A program nekem nem új, ahogyan a vele való munka sem, mégis volt, ami nehézséget okozott. Témám alapját a Nyugatos költők és a folyóirat adta, mert annyira tág, hogy rengeteg feladattípusban el tudom képzelni. Az első két képen egy alapvető bevezetést láttok, de szintén csak vázlatosan, mintha ppt csinálnánk. A képek alja nem látszik rendesen, ez azért van mert a szerkesztésnél fontosnak láttam beállítani a 4:3-as (kivetítővászon) méretét, hiszen nagyon könnyen beleshetünk abba a hibába, hogy egy otthon toppra passzoló feladat elcsúszik a bemutatás során. Erre mindenképp vigyázzatok!
A második oldal alján láthattok egy halvány téglalapot, ez egy fedőlap az alatta lévő hasznos, oktatóvideóknak.- Kettőt csatoltam az egyik az alaptörténet színesítése, természetesen a már ismert oldalról vettem. A második egy érdekesebb -NŐK a Nyugatban- kitekintést ad, ezt inkább érdekességképp szántam.Azért van letakarva, mert nagyon zavarónak találtam a hosszú linket. Nem szeretném ha elvonná a figyelmet az óra fontosabbik részéről: a tudásátadásról
Próbáltam minhárom feladatban az elhangzottakra hivatkozni vagy azt továbbfűzni. Az első saját feladatom egészen egyszerű. A kártyákat be kell húzni a megfelelő rubrikába. A feladatfájlban láthatjátok, hogy egyszerre csak egy kártya látszik, a képen a rendetlenség csak a blogbejegyzés miatt volt. TIPP a feladatokhoz! Ha húzogatós játékot, feladatot terveztek, akkor mindenképp rögzítsétek a nem odavaló részeket (cím, táblázat) különben ugrálni fog, ha a tanuló véletlen a táblázat szélére kattint.
A második feladatban használtam az előre gyártott sémákat. Régen, amikor foglalkoztam a szoftverrel, akkor nem ismerkedtem meg velük közelebbről, szóval ez most nekem is újdonság volt.Sokáig tartott kiválasztani, hogy melyiket tegyem bele. Kevés passzolt igazán.A dobókocka különösen tetszett, de ahhoz csapatjátékot találtam ki, azoknak a kérdéseit pedig nem tudtam a szoftverrel legyártani. Így maradt a Költő és verse c. feladat. A feladatban az a különlegesen szimpatikus, hogy visszadobja azt, amelyik helytelen, így újra lehet próbálni bármikor.
Ezen feladatból kiindulva készítettem el a saját helyes/helytelen feladatom. Ez volt a legnehezebb. A feladat kiválasztása még rendben volt, a véghezvitele már nem annyira. a táblázat, amibe bele kell helyzeni megfelelő sorrendbe a feladatot, nem volt kellő áttetsző és hiába kattintottam az 'előtérbehozás' gombra nem történt semmi. Visszadobta ugyan, ami nem volt jó helyen, de a helyes megoldás a táblázat mögé került és eltűnt. Aztán persze egy nüansznyi kis átállítással meg lehetett oldani. A táblázat halványabb lett, így alatta látszódik a vers is, amit csak a megfelelő sorrendben tudunk összeolvasni.
A feladat összességében nem okozott nagy nehézséget, de elég időigényes. Hasznosnak és interaktívnak tartom a SMART-tábla használatát, de rengeteg időt vesz a felkészülés. Igaz, többször használatos a dolog, de ügyelni kell, hogy ne ússzunk el az órán a feladatokkal.
Az elkészült feladatsort itt tudjátok megnézni.
Remélem tetszik! Várom a pozitív és a kevésbé pozitív kritikákat is.
Köszi: Ildi