MangóTündér

"The word is a book, and those who do not travel. Read only one page"

Learningapps.org használata, reflexiója

2015. november 29. 13:37 - Diddy

Sziasztok!

Sziasztok a learningapps.org-on 3 feladatot kellett elkészítenünk. Mint láthatjátok általában az olyan feladatokat  kedvelem leginkább, amelyek összekapcsolódnak, ezáltal adva komplex tudást. A mostani feladatsor 3 feladatból, azon belül is 3 alfeladatból állnak. Terveim szerint 11. osztályba vinném be, amikor a 20. századról kezdünk el beszélni.

Az első feladat egy ideológiai áttekintővel kezdődne, mivel minden nagyobb 20. századi ideológiának van olyan ismert dokumentációja, amit a tanulandó század előtt elvileg már megtanultak a diákok, ezért egy olyan feladatot választottam,melyben a súgókérdések az előzetes tudásra építenek, ugyanakkor az akasztófa pont azért jó, mert a súgókérdés nélkül is kitalálhatóak a megoldások, ha van egy-egy eltalált betűnk.idei.pngEzt úgy képzeltem el, hogy az osztályt két csoportra bontom, egymás után mondják a betűket és mindig van egy perc gondolkodási idő, ha valaki tudja a megoldás, akkor az a csoport nyert. 5 helytelen betű után lehetne  a súgót választani. Ezen a linken megtaláljátok, van 2 alfeladat benne. az a csapat nyer, aki a legtöbb szót kitalálja.

Továbbfűzve a tananyagot, az ideiológiai alapismeretek után mennék az ideológiák főbb követői felé, a 20. századik diktátorok következnének, mint második feladat.Link itt.diktatorok3.png

Fontosnak tartom, hogy a történelmet színesítsük képekkel, nemcsak azért mert érettségi feladatban elképzelhető, hanem azért is, mert sok diáknak könnyebb a vizualizálás mellett megjegyeznie dolgokat, valamint mert érdekesebbé teszi az órát. Így, ha már elhelyeztük térben és időben az uralkodó ideológiákat, akkor jöhetne ez a feladat, hogy részletesebben is megismerkedhessenek a politikai vezetőkkel, diktátorokkal. Ezt egy személyes feladatként gondoltam, kivetítve a táblára. A feladat jelzi, hogy mikor nem jó a megoldás, ekkor felszólítanék valaki mást, hogy segítsen neki.

A harmadik tervezett feladat méginkább mélyíti a tudást a 20 századi tananyaggal kapcsolatban. Az ideológiák, a kortárs politikusok után kiválasztottam a második világháborús Németországot.Ehhez egy  pedig tippelős feladatot. A diákok 3-4 fős csoportokban ülnének és előre megadott internetes oldalakon keresztül keresnének bizonyos válaszokat. Negyed óra elteltével, belépnének ide, és 3, az előzetes keresgéléshez kapcsolódó, tippelős feladatot kell megoldaniuk egymással. A legsikeresebb csoport pedig az osztály előtt elmondja mindazt, amit talált az interneten. Feladata itt.

aus.png

Tehát a 3 feladat egymáshoz szorosan kapcsolódó feladat,  kezdve a legtágabbtól a szűkebbig, egyre mélyítve a tudásukat. Házi feladatként esetleg egy összegző esszét adnék, kifejezetten a németországi helyzet leírását, de úgy, hogy mind a 3 témakörnek benne kell lennie.

Reflexió:

Az odlal használta igen egyszerű, nem okoztam semmilyen akadályba. Regisztráció után, kiválaszthatjuk a csoportosított feladatokból, hogy mit szeretnénk csinálni. A feladatok szerkesztése nagyon egyszerű, de sok helyen még nem teljesen működik jól, emiatt többször kellett feladatot cserélnem és újragondolnom a tervet. Néha logikátlanul angolul jeleníti meg, sokak számára zavaró lehet,ha az oldal gyakorlatilag teljesen magyar.

Köszönöm, hogy benéztetek: Ildi

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mangotunder.blog.hu/api/trackback/id/tr778121572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása