Sziasztok!
A mostani feladatunk szinte már egy egész órára megfelelő lehetne.:) Épp ezért okozott nehézséget a témaválasztás. Úgy döntöttem, hogy kivételesen nem történelemmel, hanem irodalommal fogok foglalkozni.
Kedvenc könyvem a Jane Eyre c. regény Charlott Brönte-től. Addig senkinek nem adnék diplomát a kezébe, míg nem olvasott Brönte-testvéreket. Egyszerűen fantasztikusan írják le a korabeli Angliát. Bár ismerek olyat -főleg fiúkat-, akik nem kedvelik, vélemémnyem szerint az IKT gyakorlása pont azért jó, hogy őket is közelebb lehessen hozni egy-egy kevésbé szimpatikus műhöz, természetesen maguk módján online eszközökkel.
Minden, magára valamit is adó Brötne- fan tudja, hogy a könyvből készült film szenzációs lett,hogy nem felel meg a tipikus "ááá a könyv úgyis jobb" sztereotípiának. A képi világa korhű, a történethez pedig a rendező maradt hűséges.
Mivel a könyv nagyon hosszú ezért 2 úton ragadnám meg a mű feldolgozását:
1.Ha már IKTlúd, legyen kövér alapon :P Bevezetném az ebook könyveket az iskolába. Nem tisztem eldönteni, hogy papír vagy e-tinta, nem is akarom. Jómagam mindkettőt kedvelem. DE!Az biztos,hogy az ebook környezetbarát, olcsó és gyorsan elérhető. Elsőként egy olyan linket osztanék meg az osztály internetes felületén, amely jogtiszta könyveket árul. Ez nemcsak a NAT erkölcsi és morális viselkedésre való nevelés pontjának felel meg, de ami talán ez esetben fontosabb, hogy ellenőrzött szöveget kapnak a kezükbe.
Jane Eyre jogtiszta e-book linkejét és egyben az első utasításnak megfeleltetvén a weblapot itt találjátok. (Lesz reklám, ikszeljétek ki!)
Házi feladatnak szigorúan a könyv feldolgozása utána, mehetne egy YouTube link a Jane Eyre filmről. Írhatnának mondjuk összehasonlító elemzést a könyvvel, vagy egy-egy szituációt kiragadva eljátszhatnának valamit az osztályterem keretein belül. (Itt egy kis verbális-nonverbális kommunikáció modellt is meg lehetne tanítani nekik a mimika és a térköz játékain belül).
2.Film itt, sajnos csak angolul volt meg, de ez ne okozzon problémát egy 11. osztályos gimnazistának, akinek ezen feladatot tervezem. Bevallom, nem tudom, hogy mennyire számít legálisnak a teremben való youtube filmvetítés, de mivel emlékeim szerint a tanárok előszeretettel használják, így beszúrtam.
Feldolgoztuk a könyvet, de még nem írtak összehasonlító elemzést a filmről, akkor használnám az ajánlott weboldalak linkek egyikét: SulinetAdatbázisán találtam egy előre elkészített online kérdőívet, melynek a végén kiírja, hogy hány helyes választ ért el az illető, ugyanakkor azt is el tudom képzelni, hogy saját online tesztet csináljak a tanulóknak.
Tehát a kötelező videó, online teszt és egy grátisz jogtiszta könyvelérhetőségről már olvashattatok. Most az óra jellegére térnék ki. Az elemzés és a szituációs feladatok fejlesztik az írás és szövegértés készségét, a színházi jelent pedig a szociális készséget és a kooperatív munkát. Óratervet szándékosan nem készítettem, kíváncsi voltam milyen már meglévő segédanyagok állnak rendelkezésemre. A SZEKSZÁRDI KOLPING ISKOLA 2013/2014-es éves tantervében a a pedagógus részletese foglalkozik az angol és amerikai romantikával pdf-ben letölthető itt. Benne (nagy örömömre) külön foglalkozik a Brönte-sisterrekkel. Tehát a harmadik linket is megtaláltam.
A kötelező képpel már problémáim voltak. A legtöbb borítókép túl snassz volt, általában Eyre kisasszonyt mutatták, aki ráadásul a történet szerint még a szemnek sem volt kellemes látvány. Nos, ha már a film angol, akkor gondoltam legyen a kép is az. Mondom, nem találtam elgondolkodtató képet, de tekintve, hogy egy romantikus korszakról beszélünk, manapság meg dívik az idézetes őrület a diákok körében gondoltam, hogy egy romantikus, idézetes képpel nem lőhet félre az ember, főleg ha az a pinterestről, instáról vagy weheartitról származik. Amikor beütöttem, hogy Jane Eyre, akkor magam is meglepődtem, hogy mennyi fiatal hasteg-jében szerepel ez a név. Kiválasztottam, tehát egy olyat, ami a ppt-nk, prezi-nk kezdő képe lehet egészen addig, amíg egy gondolatkörrel megkérdezzük a diákokat, hogy milyen lehet egy romantikus regény igazából, mit várnak az idézet alapján tőle. A Jóslás technikáját alkalmazva a főbb gondolatokat felírhatjuk a táblára a kép köré, s óra végén visszatérve megnézzük mennyit találtunk el belőle.
Megvolt tehát a kép,videó,online teszt, könyvelérhetőség és óraterv is. alkalmazott technikák szerint az otthoni tanulás és csoportmunka fejlesztés elenne a terv célja.
A képet Pinterestről szedtem le.
Köszönöm a figyelmet,olvassatok Brönte-t.
Ildi
Ezt még muszáj, mert nagyon vicces :D Szép hétvégét!
http://weheartit.com/entry/200454728